Všeobecné pravidlá a pravidlá prihlásenia.
Uchádzači a podmienky registrácie
1. Registrovať sa môžu žiačky základných škôl a 8-ročných gymnázií vo veku od 8 do 15 rokov, ktoré si chcú vyskúšať kreatívnu súťaž v programovaní. Registrovať sa môžu dievčatá, ktoré budú mať 8. narodeniny pred 31. májom 2022 a 16. narodeniny po 31. máji 2022.
2. Súťaž prebieha v dvoch vekových kategóriách:
- mladšie dievčatá (vo veku 8 – 11 rokov)
- staršie dievčatá (vo veku 12 – 15 rokov)
Rozhodujúcim dátumom pre zaradenie do vekovej kategórie je dátum 31. máj 2022.
3. Každá veková kategória sa delí na dve podkategórie:
- jednotlivci
- trojčlenné dievčenské tímy
V prípade, že budú jednotlivé členky trojčlenného tímu spadať pod rôzne vekové kategórie, veková kategória sa určí podľa najstaršej.
4. Registrácia do súťaže prebieha cez registračný formulár v termíne 1. 2. – 31. 3. 2022.
5. Do súťaže sa môžu prihlásiť študentky, ktoré študujú v slovenských vzdelávacích inštitúciách.
6. Do súťaže sa v jednom ročníku môže každá osoba zapojiť iba s jedným projektom.
7. Rodinní príslušníci poroty sa nemôžu súťaže zúčastniť.
8. Účasť v súťaži je zadarmo.
9. Jazyk súťaže je slovenský.
10. Organizátor si vyhradzuje právo udeliť v opodstatnených prípadoch výnimku.
Súťaž
11. Súťaž pozostáva z dvoch kôl.
- Prvé kolo: zaslanie hotových projektov (v termíne 1. 2. – 31. 3. 2022)
- Druhé kolo: najlepšie projekty z každej kategórie budú odprezentované a vyhodnotené porotou na finále v máji 2022
12. Prvé kolo: V prvom kole má jednotlivec/tím za úlohu vyhotoviť jeden projekt podľa nižšie uvedených kritérií:
- Téma projektu závisí len na vás a na vašej fantázii! Všetky projekty budú hodnotené podľa rovnakých kritérií, ako je uvedené v pravidlách hodnotenia.
- Projekty musia byť vypracované v programe Scratch. Môžete pritom používať online alebo offline verziu Scratch. Obe sú k dispozícii na stránke: http://scratch.mit.edu.
- Po registrácii nahráte hotové projekty najneskôr 31. marca 2022 na stránke scratchmatch.sk
- Na registráciu a podanie projektov máte čas v termíne 1. 2. – 31. 3. 2022.
- V priebehu mesiaca apríl 2022 budú všetky projekty vyhodnotené odbornou porotou. Po prvom kole je rozhodnutie poroty konečné, nie je možné sa odvolať.
- Do druhého kola postúpia projekty podľa úspešnosti v bodovom ohodnotení poroty.
13. Druhé kolo: Jednotlivci/Tímy, ktorí/é postúpia do druhého kola, prezentujú svoje projekty a spôsob ich vyhotovenia.
- Druhé kolo súťaže sa uskutoční v mesiaci máj 2022, termín a formu oznámime postupujúcim.
- Jednotlivci/Tímy, ktorí/é sa dostanú do druhého kola, osobne prezentujú svoje projekty (ktoré predložili v prvom kole).
- Každý jednotlivec/tím má na prezentáciu k dispozícii 7 minút, počas ktorej bude pred súťažiacimi a porotou prezentovať svoj projekt, vyhotovenie projektu a svoje skúsenosti.
- Prezentácia musí obsahovať:
- predstavenie jednotlivca/tímu (členov tímu – kto čo mal za úlohu v projektu)
- prezentácia projektu – o čom projekt je, čo vie, aké možnosti sú v projekte,
- všetky spôsoby realizácie a svoje skúsenosti – prečo ste si vybrali práve toto, s akými ťažkosťami ste sa stretli, aké problémy ste vyriešili, na čo ste zvlášť hrdé
- porota má právo klásť súťažiacim otázky
- Okrem obsahu prezentácie sú pri hodnotení dôležité aspekty ako napr. dodržanie časového rámcu, pútavosť, zrozumiteľnosť a sledovateľnosť prezentácie.
- Prezentáciu je potrebné zaslať minimálne 7 dní pred uskutočnením druhého kola. Všetky prostriedky potrebné k prezentácii by mali byť obstarané jednotlivcom/tímom, v opačnom prípade treba svoje požiadavky poslať organizátorom v čase minimálne 1 týždeň pred prezentáciou.
Hodnotenie projektov
14. Hodnotenie poroty bude zaznamenané v hodnotiacom formulári jednotlivca/tímu.
15. Každý člen poroty pridelí body každému projektu, pričom spôsob prideľovania bodov je uvedený priamo v hodnotiacom formulári.
16. Porota hodnotí v prvom kole 6 kategórií: zážitok z hry, zložitosť, zobrazenie, kód, vynaliezavosť, ucelenosť/ovládateľnosť a použitie Avy. V druhom kole hodnotí porota prezentáciu.
17. Hodnotenie poroty je konečné, odvolať sa nie je možné.
18. Konečné vyhlásenie výsledkov a odovzdanie ocenení sa uskutoční na mieste v čase druhého kola (finále).V prípade nemožnosti zrealizovať finále osobne (opatrenia z dôvodu koronavírusu) budú výsledky vyhlásené na sociálnych sieťach Aj Ty v IT a ceny zaslané poštou.
Právne podmienky a podmienky použitia
19. Súťažiaci sú povinní počas práce s projektom rešpektovať autorské práva, to znamená, že môžu používať iba obrázky, zvuky a videá, ktoré nie sú chránené autorským právom, resp. môžu používať také materiály, ktorých autorské práva majú k dispozícii! Najlepším riešením je, ak použijú vlastné mediálne prvky, alebo také, ktoré sa nachádzajú v mediálnej knižnici! Ak použijú prostriedky, ktoré boli vyhotovené ďalšími osobami (obrázky, zvuky…) pri predložení projektu je potrebné uviesť ich meno, názov.
20. Organizátor súťaže má právo na diskvalifikáciu jednotlivca/tímu, ak poruší autorské práva alebo ktorékoľvek pravidlá súťaže.
21. Organizátor súťaže má právo na diskvalifikáciu jednotlivca/tímu, ak projekt vykazuje známky vypracovania dospelou osobou.
S diskvalifikáciou v tomto prípade musia súhlasiť všetci nezávislí porotcovia súťaže a ďalší prizvaný externý pedagóg. Rozhodnutie poroty je konečné, odvolať sa nie je možné.
22. Prihlásením sa do súťaže súťažiaci súhlasia s tým, že organizátor voľne použije podané projekty resp. materiály poskytnuté počas súťaže.
23. Súťažiaci, ako aj ich rodičia, resp. zodpovedné osoby prihlásením sa do súťaže súhlasia s tým, aby Aj Ty v IT, o.z., spravujúca súťaž Scratch Match, spracovala osobné údaje súťažiacich poskytnuté na registračnej stránke. Súťažiaci berie na vedomie, že zámerom spracovania údajov je komunikácia so súťažiacimi po dobu trvania súťaže. Ďalej súhlasia s tým, aby sa súťažiaci objavili na propagačných materiáloch a videách vyhotovených v súťaži organizovanej organizátorom a aby tieto mohli používať na sociálnych médiách a webových stránkach, ako aj v tlači a v písomných materiáloch organizácie.
24. Súťažiaci súhlasia s tým, že budú propagovať Scratch Match a Aj Ty v IT, o.z., o svojich zážitkoch sa podelia vo forme fotografií, videozáznamov, resp. formou elektronického denníka (blog), ktoré po absolvovaní budú zdieľať. V škole (v triede, ale aj na udalostiach usporiadaných v škole) budú prezentovať Aj Ty v IT, o.z. a Scratch Match.