Všeobecné pravidlá a pravidlá prihlásenia.

Uchádzači a podmienky registrácie

1. Registrovať sa môžu žiačky základných škôl a 8-ročných gymnázií vo veku od 8 do 15 rokov, ktoré si chcú vyskúšať kreatívnu súťaž v programovaní. Registrovať sa môžu dievčatá, ktoré budú mať 8. narodeniny pred 31. májom 2021 a 16. narodeniny po 31. máji 2021. 

2. Súťaž prebieha v dvoch vekových kategóriách: 

  • mladšie dievčatá (vo veku 8 – 11 rokov)
  • staršie dievčatá  (vo veku 12 – 15 rokov)
  •  

Rozhodujúcim dátumom pre zaradenie do vekovej kategórie je dátum 31.máj 2021.

3. Každá veková kategória sa delí na dve podkategórie:

  • jednotlivci 
  • trojčlenné dievčenské tímy 

     V prípade, že budú jednotlivé členky trojčlenného tímu spadať pod rôzne vekové kategórie, veková kategória sa určí podľa najstaršej.

4. Registrácia do súťaže prebieha cez registračný formulár v termíne 1.2. – 31.3. 2021

5. Do súťaže sa v jednom ročníku môže každá osoba zapojiť iba s jedným projektom.

6. Rodinní príslušníci poroty sa nemôžu súťaže zúčastniť.

7. Účasť v súťaži je zadarmo.

8. Jazyk súťaže je slovenský.

9. Organizátor si vyhradzuje právo udeliť v opodstatnených prípadoch výnimku.

Súťaž

10.Súťaž pozostáva z dvoch kôl.

  • Prvé kolo: zaslanie hotových projektov (v termíne 1.2. – 31.3. 2021)
  • Druhé kolo: najlepšie projekty z každej kategórie budú odprezentované a vyhodnotené porotou na finále v máji 2021
  •  

11. Prvé kolo: V prvom kole má jednotlivec/tím za úlohu vyhotoviť jeden projekt podľa nižšie uvedených kritérií:

  • Téma projektu závisí len na vás a na vašej fantázii! Všetky projekty budú hodnotené podľa rovnakých kritérií, ako je uvedené v pravidlách hodnotenia.
  • Projekty musia byť vypracované v programe Scratch. Môžete pritom používať online alebo offline verziu Scratch. Obe sú k dispozícii na stránke: http://scratch.mit.edu
  • Po registrácii nahráte hotové projekty najneskôr 31. marca 2021 na stránke scratchmatch.sk
  • Na registráciu a podanie projektov máte čas v termíne 1.2. – 31.3. 2021.
  • V priebehu mesiaca apríl 2021 budú všetky projekty vyhodnotené odbornou porotou. Po prvom kole je rozhodnutie poroty konečné, nie je možné sa odvolať.
  • Do druhého kola postúpia len tie projekty, ktoré od poroty získajú najviac bodov.

12. Druhé kolo: Jednotlivci/Tímy, ktorí/é postúpia do druhého kola, prezentujú svoje projekty a spôsob ich vyhotovenia.

  • Druhé kolo súťaže sa uskutoční v mesiaci máj 2021, termín a formu oznámime postupujúcim.
  • Jednotlivci/Tímy, ktorí/é sa dostanú do druhého kola, osobne prezentujú svoje projekty (ktoré predložili v prvom kole).
  • Každý jednotlivec/tím má na prezentáciu k dispozícii 7 minút, počas ktorej bude pred súťažiacimi a porotou prezentovať svoj projekt, vyhotovenie projektu a svoje skúsenosti.
  • Prezentácia musí obsahovať:
    • predstavenie jednotlivca/tímu (členov tímu – kto čo mal za úlohu v projektu)
    • prezentácia projektu – o čom projekt je, čo vie, aké možnosti sú v projekte,
    • všetky spôsoby realizácie a svoje skúsenosti – prečo ste si vybrali práve toto, s akými ťažkosťami ste sa stretli, aké problémy ste vyriešili, na čo ste zvlášť hrdé
    •  porota má právo klásť súťažiacim otázky
  • Okrem obsahu prezentácie sú pri hodnotení dôležité aspekty ako napr. dodržanie časového rámcu, pútavosť, zrozumiteľnosť a sledovateľnosť prezentácie.
  • Prezentáciu je potrebné zaslať minimálne 7 dní pred uskutočnením druhého kola. Všetky prostriedky potrebné k prezentácii by mali byť obstarané jednotlivcom/tímom, v opačnom prípade treba svoje požiadavky poslať organizátorom v čase minimálne 1 týždeň pred prezentáciou.

Hodnotenie projektov

13. Hodnotenie poroty bude zaznamenané v hodnotiacom formulári jednotlivca/tímu. 

14. Každý člen poroty pridelí body každému projektu, pričom spôsob prideľovania bodov je uvedený priamo v hodnotiacom formulári.

15. Porota hodnotí v prvom kole 6 kategórií: zážitok z hry, zložitosť, zobrazenie, kód, vynaliezavosť, ucelenosť/ovládateľnosť. V druhom kole hodnotí porota prezentáciu.

16. Hodnotenie poroty je konečné, odvolať sa nie je možné.

17. Konečné vyhlásenie výsledkov a odovzdanie ocenení sa uskutoční na mieste v čase druhého kola (finále).V prípade nemožnosti zrealizovať finále osobne (opatrenia z dôvodu koronavírusu) budú výsledky vyhlásené na sociálnych sieťach Aj Ty v IT a ceny zaslané poštou.

Právne podmienky a podmienky použitia

18. Súťažiaci sú povinní počas práce s projektom rešpektovať autorské práva, to znamená, že môžu používať iba obrázky, zvuky a videá, ktoré nie sú chránené autorským právom, resp. môžu používať také materiály, ktorých autorské práva majú k dispozícii! Najlepším riešením je, ak použijú vlastné mediálne prvky, alebo také, ktoré sa nachádzajú v mediálnej knižnici! Ak použijú prostriedky, ktoré boli vyhotovené ďalšími osobami (obrázky, zvuky …) pri predložení projektu je potrebné uviesť ich meno, názov.

19. Organizátor súťaže má právo na diskvalifikáciu jednotlivca/tímu, ak poruší autorské práva alebo ktorékoľvek pravidlá súťaže.

20. Organizátor súťaže má právo na diskvalifikáciu jednotlivca/tímu, ak projekt vykazuje známky vypracovania dospelou osobou. 

S diskvalifikáciou v tomto prípade musia súhlasiť všetci nezávislí porotcovia súťaže a ďalší prizvaný externý pedagóg. Rozhodnutie poroty je konečné, odvolať sa nie je možné.

21. Prihlásením sa do súťaže súťažiaci súhlasia s tým, že organizátor voľne použije podané projekty resp. materiály poskytnuté počas súťaže.

22. Súťažiaci, ako aj ich rodičia, resp. zodpovedné osoby prihlásením sa do súťaže súhlasia s tým, aby Aj Ty v IT, o.z., spravujúca súťaž Scratch Match, spracovala osobné údaje súťažiacich poskytnuté na registračnej stránke. Súťažiaci berie na vedomie, že zámerom spracovania údajov je komunikácia so súťažiacimi po dobu trvania súťaže. Ďalej súhlasia s tým, aby sa súťažiaci objavili na propagačných materiáloch a videách vyhotovených v súťaži organizovanej organizátorom a aby tieto mohli používať na sociálnych médiách a webových stránkach, ako aj v tlači a v písomných materiáloch organizácie.

23. Súťažiaci súhlasia s tým, že budú propagovať Scratch Match a Aj Ty v IT, o.z., o svojich zážitkoch sa podelia vo forme fotografií, videozáznamov, resp. formou elektronického denníka (blog), ktoré po absolvovaní budú zdieľať. V škole (v triede, ale aj na udalostiach usporiadaných v škole) budú prezentovať Aj Ty v IT, o.z. a Scratch Match.